Porsche 911 GT2 RS (2017)

Porsche 911 GT2 RS (2017) – Poziom umiejętności

Ilu właścicieli bezkompromisowego Porsche 911 GT3 mogłoby przyznać, że wyciągają z niego niemalże całe spektrum możliwości? Wjazd na sławny Nürburgring jeszcze o niczym nie świadczy, co najwyżej o zasobności portfela szczęśliwego posiadacza samochodu z Zuffenhausen. Jak zatem podsumować najnowsze dzieło niemieckiego Porsche? 1470 kilogramów z pełnym zbiornikiem benzyny, napęd przekazywany wyłącznie na tylne koła, skrętna oś tylna, wyścigowe podwozie czy opcjonalny pakiet Weissach obniżający masę o dodatkowe 30 kilogramów. Nie ulega żadnym wątpliwościom fakt, że niejednego będzie stać, by kupić nowe 911 GT2 (pomimo horrendalnej ceny, która w Polsce wynosi co najmniej 1 431 090 złotych; specjalny zegarek, wzorem 911 Turbo S Exclusive Series, Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje dodatkowo 9450 euro), ale nie można zapominać, że ten model posiada zmodyfikowany silnik 3.8 pochodzący z najmocniejszego dotychczas Turbo S, który wyposażoną w agresywną stylistykę i aerodynamiczne dopracowanie karoserię wprawia w ruch mocą 700 koni mechanicznych i 750 Nm momentu obrotowego (szacowany czas do 100 km/h to 2,8 sekundy). W tym przypadku zasobność konta bankowego ma niebagatelne znaczenie, ale warto chyba zainwestować w pakiet specjalistycznych szkoleń…

Patryk Rudnicki

No Comments

Leave a Comment

*