Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 TCe 150 KM EDC

Wieczorek zapoznawczy I Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 TCe 150 KM EDC

Czas rozpocząć kolejny test, ale tym razem formułę sprawdzającą potraktuję w nieco inny sposób. Na blogowym parkingu gościłem już zupełnie nowego Talismana od Renault, który był jeszcze na dotarciu (serdeczne podziękowania za obdarzenie mnie takim zaufaniem) i wdzięczył się głębokim, fioletowym lakierem nadwozia. Teraz, na dłuższy okres czasu, dostałem nieco bardziej praktyczną wersję francuskiej limuzyny, która zamieniła się de facto w kombi, otrzymała przydomek Grandtour i jest podobno w stanie zabrać 572 litry bagażu, przy rozłożonej tylnej kanapie oczywiście. Poznajmy testowany egzemplarz nieco bliżej…

Wersja kombi eleganckiego Talismana, według oficjalnych danych technicznych, jest o 16 milimetrów dłuższa od bardziej reprezentacyjnego sedana i w standardowym położeniu wspomnianej kanapy zmieści mniej ekwipunku aniżeli limuzyna. Gdyby tak jednak złożyć kanapę, to wariant Initiale Paris w kolorze dojrzałej śliwki momentalnie blaknie – Grandtour może bowiem zabrać do swojej mini piwnicy 1681 litrów niezbędnego bagażu. Gdzieś te dodatkowe milimetry jednak się przełożyły. Co więcej, kombi jest również o 2 milimetry wyższe od swojego bardziej eleganckiego rodzeństwa. Jak się to przekłada (i czy w ogóle się przekłada) na subiektywny odbiór samochodu? No cóż, mam nieodparte wrażenie i jestem wręcz przekonany o schludniejszym efekcie wizualnym recenzowanej kilka miesięcy temu limuzyny, niemniej jednak Grandtour w kategorii „tatusiowych” samochodów praktycznych stanowi jedną z najciekawszych stylistycznie propozycji. Nie jest „rozlazły”, posiada kilka nieoczywistych rozwiązań i celuje chyba w osoby, które nie mają oporów przed bordową marynarką czy spodniami na kant w kratę.

Egzemplarz, który dostałem, pokryto metalizowanym lakierem Niebieski Cosmos, zaaplikowano mu 19-calowe felgi aluminiowe (rozmiar opon jest identyczny co w testowanym sedanie) i Renault bez wątpienia postarało się jeżeli chodzi o specyfikację końcową. Fakt, samochód kosztuje ponad 150 tysięcy złotych, ale to sowicie doposażona wersja Intens posiadająca m.in. szklany dach z otwieraną przednią częścią, skórzaną tapicerkę z brązowymi przeszyciami, elektrycznie regulowane fotele z masażem, podgrzewaniem, wentylacją i pamięcią (po stronie kierowcy), podgrzewany wolant kierownicy, LED-owe reflektory „LED Pure Vision”, system nagłośnienia BOSE, elektryczną klapę bagażnika czy topowy system multimedialny z nawigacją. Jak to się mówi w kręgach młodzieżowych: „biedy nie ma”, choć warto zwrócić uwagę na przebieg recenzowanego egzemplarza. Powiem absolutnie szczerze: to prawdopodobnie największy stan licznika w samochodzie prasowym, z jakim miałem do czynienia, niemniej ma to swoją niezaprzeczalną zaletę – mam bowiem możliwość sprawdzenia pojazdu z przebiegiem 33 000 kilometrów, który z pewnością nie był delikatnie traktowany. Zresztą, opisywany Talisman Grandtour ma już na koncie dwa grzeszki, ale opowiem Wam o nich na poniższym wideo:

Prezentacja statyczna oraz specyfikacja testowanego egzemplarza

Niebieskiego Talismana Grandtour planuję sprawdzić pod kątem zużycia paliwa (i czy 150-konna wersja silnika 1.6 TCe ma rację bytu), sprawdzania się na dłuższych trasach i szeroko pojętej wygody. Do zobaczenia niebawem!

DANE TECHNICZNE – Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 TCe 150 KM EDC

Silnik benzynowy, turbodoładowany, R4, 16-zaworowy  
Pojemność silnika (cm3) 1618 cm3
Moc maksymalna silnika (kW / KM) 110 kW / 150 KM przy 5200
obr./min
Maksymalny moment obrotowy (Nm) 220 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów 7-biegowa, automatyczna,
dwusprzęgłowa EDC
Napęd na przednie koła
Zawieszenie (przód) kolumny McPhersona z
trójkątnym dolnym wahaczem
Zawieszenie (tył) oś półsztywna
Hamulce tarczowe
Rozmiar opon 245/40/R19
Pojemność bagażnika / Pojemność bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń (l) 572 / 1681 l
Pojemność zbiornika paliwa (l) 51 l (realnie weszło nieco
ponad 41 l)
Liczba drzwi / miejsc 5 / 5
Wymiary w mm (długość / szerokość /
wysokość / rozstaw osi)
4865 / 1890 (2081 z lusterkami) / 1465 / 2809 mm
Masa własna (kg) / Dopuszczalna
masa całkowita (kg)
1610 / 2144 kg
Zużycie paliwa (miasto / trasa /
średnie) (l/100 km)
wg. producenta: 7,5 / 4,6 / 5,6 l/100 km;
test: 10,1 / 6,8 / 7,7 l/100 km
Emisja CO2 (g/km) 127 g/km
Przyspieszenie do 100 km/h (s) 9,6 s
Prędkość maksymalna (km/h) 215 km/h
Gwarancja mechaniczna 2 lata
Gwarancja perforacyjna / na lakier 10-12 lat / 3 lata
Okresy międzyprzeglądowe co 30 000 km lub co rok
Cena bazowa (zł) 121 900 zł (Winter Edition,
TCe 225 EDC FAP)
Cena wersji testowanej (zł) 121 000 zł (Intens, Energy TCe150 – obecnie niedostępna)
Cena recenzowanego egzemplarza (zł) 157 650 zł (Intens + dodatki,
Energy TCe 150 EDC)

Patryk Rudnicki
zdjęcia: Bartosz Kowalewski

No Comments

Leave a Comment

*