Formuła samochodowych aukcji ma w sobie coś indywidualnego, specjalnego i wyjątkowego. Trzeba być świadomym, że domy aukcyjne nie zajmują się motoryzacją pospolitą, a co za tym idzie nie każdy może sobie pozwolić na czynny udział w takim wydarzeniu. Nie mówię o aukcjach prowadzonych drogą internetową na platformie Allegro, gdzie obok drogiego Mercedesa wystawiany jest pojemnik na mocz – mówię o profesjonalnie organizowanych aukcjach, gdzie na scenę wjeżdża licytowany samochód, estymacje cenowe kilkukrotnie przewyższają nasze cenne oszczędności, a deal pieczętuje elegancko ubrany jegomość solidnym uderzeniem młotka w drewnianą podstawkę. Nie ma co ukrywać – tu chodzi o pieniądze, ale ja wolę patrzeć na to wydarzenie z perspektywy tego, co za te pieniądze można kupić, a można wiele. Aukcje samochodów klasycznych, wyścigowych, sportowych czy limitowanych są, mam wrażenie, nadal sportem dość mało popularnym w naszym kraju i chyba rozumiem, dlaczego, niemniej uwielbiam ten spektakl pełen dynamiki, zwrotów akcji oraz różnorodności tego, co motoryzacja posiada najlepszego do zaoferowania. U mnie znajdziecie więc informacje dotyczące „grubych” wydarzeń aukcyjnych. Może zainteresuje Was taka formuła – niekoniecznie w charakterze kupujących czy sprzedających, lecz oglądających i przeżywających każde tego typu wydarzenie. Po marzenia należy sięgać otwartą dłonią…
Najbliższe duże wydarzenie aukcyjne, ze względu na panującą obecnie sytuację, odbędzie się drogą internetową 23 maja (sobota) – będą to aukcje brytyjskiego toru Silverstone, a tematyką zostały samochody klasyczne. Poniżej zamieszczam pełną listę modeli, jakie potencjalnie trafią pod młotek.
Peugeot T16 E1 ‘Group B’ (1986) – fabrycznie przygotowany do rajdów Peugeot 205
Porsche 911 SC Targa (1977) – rzadko spotykany lakier Petrol Blue Metallic, niski przebieg, samochód z prywatnej kolekcji
Vauxhall Lotus Carlton (1992)
Volkswagen Type 2 Westfalia ‘Bay Window’ (1969)
Aston Martin AM Vantage (1973) – od nowości w jednych rękach, jeden z 68 egzemplarzy z kierownicą po „niewłaściwej” stronie
Ford Cortina Lotus (1965)
Jaguar E-Type Roadster Series 3 V12 (1973)
Porsche 944 Turbo Cabriolet (1991) – jeden ze 100 egzemplarzy z kierownicą po prawej stronie
No Comments