Dacia Duster Journey 1.2 TCe 130 KM MHEV 4x2

Dacia Duster Journey 1.2 TCe 130 KM MHEV 4×2 – test

Najbardziej wyczekiwany?

Jestem trochę zaskoczony, bo przy wszelakich staraniach marki Dacia, by maksymalnie zdywersyfikować ofertę najnowszego Dustera, nie oczekiwałem takich efektów końcowych. Bez wątpienia zrobiono tutaj kawał pracy, bo jest z czego wybierać, ale odnoszę wrażenie, jakby moje przypuszczenia uległy sprawdzeniu – hybryda w gamie jest absolutną nowością i wyniesieniem oferty Dustera na technologiczny szczyt, ale jednocześnie stanowi przekroczenie umownej bariery finansowej, powyżej której potencjalna klientela zaczyna stwierdzać: „no tyle raczej nie, ale jest przecież nowy silnik benzynowy”. Owszem, jest…

Nie zamówimy do niego automatycznej skrzyni biegów i to relatywnie spora zmiana względem czterocylindrowego silnika 1.3 TCe z poprzedniego wcielenia – teraz mamy pojemność 1.2, nieparzyste trzy cylindry i 130 koni mechanicznych, a na deser producent dorzuca jeszcze układ miękkiej hybrydy. Teoretycznie brzmi to całkiem niegłupio, choć można delikatnie zawyć, kiedy przypomnimy sobie wspomniane 1.3 TCe o mocy 150 koni z automatyczną skrzynią biegów – dobre to było połączenie, ale i tak chyba nie ma, co płakać. Dacia udostępnia wystarczającą gamę jednostek napędowych, więc skupmy dzisiaj się na ostatnim wariancie najnowszego Dustera, tylko czy najlepszym? Odpowiedź na filmie…

Recenzja wideo Dacii Duster Journey 1.2 TCe 130 KM MHEV 4×2

Patryk Rudnicki

No Comments

Leave a Comment

*