Nowe Porsche 911 (992) Carrera 4S (2018)

Nowe Porsche 911 zaprezentowane!

Targi w Los Angeles wciąż trwają, a czołowi producenci prezentują światu nowe modele i prototypy samochodów. W tym roku nie ujrzymy niestety żadnych nowości od Volvo, ale pozostali mocno stają na wysokości zadania.

Porsche wysoko podniosło poprzeczkę prezentując nam ósmą już generację ikony marki, jaką jest legendarna „911-stka”. 992 jest od swojej poprzedniczki potężniejsza, wydajniejsza, a także bardziej „nafaszerowana” nowoczesną technologią, co nie jest żadnym zaskoczeniem. Łączy w sobie nowoczesny, ponadczasowy wygląd z charakterystyczną dla tego modelu bryłą. Jest klasycznym samochodem sportowym z silnikiem zamontowanym z tyłu, lecz posiada inteligentne elementy sterowania oraz podwozia, a także innowacyjne systemy wspomagania, które potencjalnym nabywcom pozwolą lepiej panować nad samochodem.

Porsche pozostało przy sześciocylindrowych, turbodoładowanych jednostkach, jedynie troszkę je ulepszając (nowe wtryskiwacze oraz poprawiony system chłodzenia), a dzięki temu samochód odznacza się lepszymi osiągami w stosunku do wcześniejszej generacji. Nowa Carrera S jest o 30 koni mechanicznych mocniejsza (420 koni w 991 do 450 koni w 992). Silnik jest zestawiony z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Najwyższe prędkości tego modelu to 308 km/h, jeśli chodzi o „zwykłą” Carrerę, i 306 km/h w wersji 4S. Przyspieszenie od 0 do 100 w wersji z napędem na tył wynosi 3,7 sekundy, w wersji z napędem na 4 koła – 3,6 sekundy. Po wykupieniu opcjonalnego pakietu Sport Chrono dodatkowo skróci się ono o 0,2 sekundy. Średnie spalanie według producenta to odpowiednio 8,9 litra (emisja COto 205 g/km) i 9 litrów (emisja CO2 – 206 g/km ) na 100 kilometrów.

992 wyróżnia się przede wszystkim zniewalającym wyglądem. Elementem, który najbardziej przykuwa wzrok, jest pas świetlny nadający eleganckiego i ponadczasowego wyglądu tylnej części nadwozia. Nie trudno zauważyć także znacznie poszerzone nadkola skrywające 20-calowe koła z przodu i 21-calowe z tyłu. Fendery oraz tylny pas pięknie wysmuklają środkową partię karoserii. Przód natomiast został poszerzony o 45 mm w stosunku do poprzednika. Charakterystyczne wgłębienie w masce przywołuje na myśl pierwsze generacje ,,ikony Porsche”.

Całkowicie nowe wnętrze cechuje się prostymi i przejrzystymi liniami deski rozdzielczej. W centralnej części kokpitu znajduje się ekran o przekątnej 10,9 cala. Po bokach obrotomierza zlokalizowane są dwa bezramkowe wyświetlacze, które przekazują nam najważniejsze informacje. Dodatkowo auto zostało wzbogacone o takie nowinki jak oferowany w standardzie tryb Porsche Wet, który wykrywa wodę na drodze – wstępnie warunkuje działanie odpowiednich systemów i ostrzega kierowcę, który może skonfigurować auto w taki sposób, aby jazda po mokrej nawierzchni stała się bezpieczniejsza. Night Vision Assist natomiast to nic innego jak kamera termowizyjna. Oferuje nam ona wszechstronną łączność, a co najważniejsze wspiera ją sztuczna inteligencja (inteligencja roju), więc po zapadnięciu zmroku żadna nieoczekiwana przeszkoda nie powinna nas zaskoczyć. Wyposażenie uzupełniają także trzy usługi cyfrowe: Road Trip, która przyda nam się podczas różnorakich podróży, i Porsche 360+, która stanowi funkcję indywidualnego asystenta. Trzecią ofertą jest Porsche Impact – kalkulator kompensacji emisji spalin. Aplikacja oblicza wkład finansowy jaki klienci Porsche mogliby uiścić, aby zrównoważyć zużycie CO2 swojego samochodu.

Nowe 911 można już zamawiać. Wersja Carrera S kosztuje w Niemczech od 120 125 euro (514 839,25 zł), a ceny Carrery 4S zaczynają się od 127 979 euro (548 500,42 zł).

 

Miłosz Woźniak

No Comments

Leave a Comment

*