Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Genewie Mazda zaprezentowała samochód, który trafi do sprzedaży masowej i stanie się to już niebawem. Do gamy japońskiej marki dołączy crossover, który idealnie wpasuje się w lukę pomiędzy modelami CX-3 a CX-5. Rzecz jasna CX-30, bo to o ten samochód właśnie chodzi, jest drugim modelem nowej generacji, zaraz po ukazanej w Detroit, całkowicie nowej Maździe 3. Zresztą, oba te samochody mają ze sobą wiele wspólnego.
W gamie silnikowej CX-30, w porównaniu do Mazdy 3, najprawdopodobniej nic nie ulegnie zmianie. Mogą wystąpić jakieś korekty, lecz będą one jedynie powierzchowne. Co najważniejsze, oprócz najnowszych napędów z linii SkyActiv, nie zabraknie również innowacyjnej jednostki SkyActiv-X, która łączy ze sobą ekologiczne aspekty silnika benzynowego i charakterystykę pracy diesla.
Podczas projektowania Mazdy CX-30, tak jak w przypadku urokliwej „trójki”, producent informuje, iż skoncentrowano się na praktyczności i stosunkowo dobrych właściwościach jezdnych. Wszystko dopełnia jedyna w swoim rodzaju „mowa” projektowania KODO, dzięki czemu samochód wyróżnia się na tle innych nowych samochodów oferowanych przez konkurencję.
Akira Muramoto – dyrektor generalny Mazdy, dość wyczerpująco wypowiedział się na temat nowego modelu: „Zaprojektowaliśmy CX-30 tak, aby był istotnym partnerem w życiu klienta. Samochód będzie produkowany w kluczowych zakładach produkcyjnych na całym świecie, abyśmy mogli dostarczać klientom na całym świecie znaną przyjemność z jazdy i dojrzały projekt KODO Mazdy. Dzięki naszym nowym produktom i technologiom klienci będą mogli w dalszym ciągu dostrzegać wartość posiadania samochodu Mazdy. Dążymy do tego, aby być rozpoznawalną marką, która tworzy najsilniejsze więzi z każdym klientem”.
Nic dodać, nic ująć! Każdy producent, nie tylko w branży motoryzacyjnej, nieustannie podąża do przodu z nadzieją dalszego rozwoju i wiążących się z tym sukcesów. Mimo 99 lat doświadczenia w projektowaniu samochodów, Mazda nieustannie udoskonala swoje koncepcje i technologie, aby z każdym wprowadzonym do sprzedaży modelem umacniać swoją pozycję na rynku wtórnym. Takie podejście do produkcji (jeśli nowe auta od Mazdy będą cechowały się odpowiednim stosunkiem jakości do ceny) z pewnością spotka się z dużym odzewem wśród potencjalnych klientów.
Miłosz Woźniak
No Comments