Trochę mi zajęło czasu, zanim pojąłem odpowiednią konfigurację i kolejność literek w pisowni tego modelu, niemniej to było dobrych kilka lat wstecz. Trochę się od tego czasu zmieniło: technologia poszła naprzód, pani Greta została niechlubnie „celebrytką”, a Nissan, w pocie czoła, pracował nad kolejną generacją swojego hitu sprzedażowego. Nieistotne, czy mówiono „Kumkwat”, „Kasztan”, czy może „Kumkaj” – wszyscy i tak doskonale wiedzieli, że to finansowy napęd japońskiego producenta i trzecia generacja będzie musiała być znakomita i konkurencyjna. Dzisiaj zarząd Nissana ją zaprezentował…
Samochód otrzymał bardziej „zdecydowany” wizerunek stylistyczny, z pewnością ostrzejszy, ale pomówmy o technikaliach: Nissana Qashqai skonstruowano na platformie CMF-C, a to pociągnęło za sobą kilka niewątpliwych korzyści. Nissan rozróżnił konstrukcyjnie zawieszenie, ponieważ odmiana z napędem realizowanym na przednie koła, otrzymała nową wersję kolumn McPhersona, niemniej z tyłu różni się od wersji z napędem 4×4 – ta posiada bowiem zawieszenie typu multi-link i będzie łączona z felgami o średnicy nawet 20 cali. Oprócz tego Nissan mógł zastosować bardziej zaawansowane rozwiązania napędowe i tak Qashqai III będzie dostępny z benzynową jednostką 1.3 turbo, która ma współpracować z instalacją miękkiej hybrydy 12V. Będzie również wariant określany jako e-POWER (klasyczna, mocna hybryda z akumulatorami), ale ten wejdzie do sprzedaży odpowiednio później, czyli gama nie zapowiada się na wybitnie bogatą. Służę jednak pozostałymi ciekawostkami: auto ma być maksymalnie bezpieczne i oferować całą armię systemów asystujących, będą trzy wyświetlacze: ten od multimediów o przekątnej 9 cali, w miejscu zegarów o przekątnej 12,3-cala i przezierny o przekątnej 10,8-cala, 16 kolorów nadwozia (w tym 5 zestawień dwukolorowych), zaś tylne drzwi wykonano z kompozytu, co pozwoliło zaoszczędzić 2,6 kilograma. W ogóle nowy Qashqai jest zauważalnie lżejszy od poprzednika, bo to 60 kilogramów oszczędności, zaś sztywność nadwozia wzrosła o – uwaga – 41%. Zmiany są i to zauważalne, tylko czy będą odczuwalne na co dzień?
W sprzedaży latem bieżącego roku.
Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021) Nissan Qashqai III (2021)
No Comments