Porsche 911 GT3 (2021)

Zadebiutowało nowe Porsche 911 GT3

Zastanawiałem się, jakiego kalibru będzie to wydarzenie. Oczywiście – sytuacja pandemiczna brutalnie spowodowała, że o evencie z pompą nie mogło być mowy, ale też nie o to przecież chodziło. Mieliśmy debiut online, wczoraj o godzinie 15, i powiem to jasno: zapatrzonym w swoje nudne tabelki legislatorom Unii Europejskiej, stanął zapewne w gardle ziemniak.

Porsche 911 GT3 (2021)
Porsche 911 GT3 (2021)

Jeżeli ktoś jeszcze nie wie, po co skonstruowano elektrycznego Porsche Taycana, to właśnie mam dla niego ekscytującą odpowiedź: nowe 911 GT3. Mam wrażenie, jakoby zarząd niemieckiego Porsche wpadł do biura swoich konstruktorskich geniuszów, mówiąc: zaoszczędziliśmy trochę dwutlenku węgla, toteż zróbcie prawdziwego wojownika, po czym udali się na lunch. Nowe GT3 wygląda należycie agresywnie, posiada dopracowaną aerodynamikę i zmienioną konstrukcję przedniego zawieszenia – teraz mamy tutaj zawieszenie typu double-wishbone. Auto nie jest ciężkie – waży od 1 418 do 1 435 kilogramów „na sucho”, a potencjalny nabywca ma wybór. Oczywiście zawsze dostanie fantastycznego boksera z sześcioma cylindrami o pojemności czterech litrów i mocy 510 koni mechanicznych, ale pamiętajmy, że to prawdziwe, niewspomagane, żywe i godne pozazdroszczenia konie mechaniczne. Wybór polega na tym, że potencjalny nabywca może kupić GT3 z manualną skrzynią biegów lub pieruńsko szybkim PDK. Jaki ekwiwalent da nam wybór klasycznego „manuala”, pomijając niższą masę? Wyższą prędkość maksymalną (320 kontra 318 km/h), prawie litr więcej zużywanego paliwa (:-D) i ciut większą emisję dwutlenku węgla, niemniej, na Boga, po co kupujemy taki samochód? Dla prawdziwej radości, przyspieszenia (do 100 km/h w 3,4 sekundy) budowanego do wysokich rejestrów obrotomierza i po to, by w 2021 roku móc się jeszcze cieszyć analogowym, prawdziwym, szczerym charakterem. Karbonową maską. Analogowym, umieszczonym centralnie obrotomierzem. Całą otoczką wokół 911 GT3. Jak wygląda realny progres względem poprzedniego GT3? Wystarczy powiedzieć, że nowe okrążyło Nürburgring w 6 minut i 59 sekund – 17 sekund szybciej

Cena? Startujemy z pułapu 865 000 złotych. Moja konfiguracja to niecałe 1 080 000 złotych. Zaczynam intensywnie marzyć. 😊

Patryk Rudnicki

No Comments

Leave a Comment

*